Vår vardag

De kom önskemål att jag skulle berätta hur vår vardag ser ut. De kommer nog inte att bli enkelt men ska försöka. En vanlig vardag må-fre så händer väl inte så mycket  vi stiger upp tidigt då jag jobba i Helsingfors och min man som timmerman på en byggfirma jag börjar jobba kl 7.30 och han kl 7. jag stiger själv upp kl 5 alla vardagar. min man lite före kl 6. Barnen väcker jag så sent som möjligt då man bara ska ha kläder på dom och så iväg till dagis vi råkar ha de så lyxig att dagis e bara ca 100m från där vi bor och nu när de e snö så går de snabbt å sätta dom i pulkan å så går man ;). Wilhelm brukar stiga upp innan vi far för han vill säga hejdå och han klarar sig helt super bra själv han har också bara 50-100m till skolan.

Min buss går 6.30 och de tar ca 50min att komma till jobbet de lönar sig inte egentligen att ta bil på jobb med tane på att motorvägsbussarna stannar nästan fast i jobbet mitt. Och sen finns de dåligt med parkerningar  också. Hemma är jag kl 16 och då hämtar jag även barnen från dagis Wilhelm brukar vara hemma eller så åker han med buss  till Fammo som bor på andra sidan stan.

Rasse Jobbar då här i Borgå så han har inte så långt till jobbet och han gör nu de han gör på jobbet och han slutar kl 15.30 om han nu inte måste vara på övertid

Man hinner väl inte göra så mycket på kvällarna sen när man kommit hem Mörkt hinner de bli och vi ska ha mat och sånt på bordet innan de blir natt.

Nog e de ju tungt att stiga upp så tidigt och de är sorligt å höra att Wilhelm vill att man ska vara hemma när han far till och kommer hem från skolan Jag förstår honom mycket väl och jag skulle själv vilja vara hemma då men just nu är de inte möjligt. Och jag är glad att jag har ett jobb fast de är tidig morgnar och man e totalt slut när man kommer hem. Man hinner nog inte sitta mycket på jobbet heller.

Nå ja de va lite om vår vardag de händer inte så mycket nå ja tisdagar mellan kl. 16.45-17.30 så har Wilhelm jumppa och sen på torsdagar är alla barnen på Engelska mellan kl 17-18 Lowa och Benna och mellan 18.15-19.15 Wilhelm

Fotade lite vinterbilder när vi var ut och gick med våra elever de va så fint att jag måsta ta några bilder
men de vackraste fastnar ju ändå inte på bild :)

Kommentarer

  1. tack! det var intressant. oj så skönt att ni har skola och dagis så nära hemmet och att wilhelm är så duktig att han sköter sig själv på morgonen!
    förstår att det är rätt tung för dig och de yngsta med tidig väckning, men inget man kan göra åt...
    nästa önskeinlägg skulle vara om flytten. Hur tog barnen flytten? hur ha dom anpassa sig, vänner å livet överlag? hade din man svårt att få jobb? hur hittade ni lägenhet? är ni nöjda med ert boende? //Nina

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen långa dagar!!! 6.30-16 och så har du saker att grejja med efter å före också! Kankse du småningom måste se dej om efter något närmare hemmet? Hur som helst lycka till. H Lissi (hitta din blogg av en slump o tycker den e bra, fortsätt skriva, själv bloggar jag int)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag