April skrider mot sitt slut

Äntligen så har vi snart maj tycker att april har flugit iväg i all hast. Om ett par dagar har vi vappen man blir ju så glad :). Nu är det 22 arbetsdagar kvar sen är det sommarlov! Jag fick min examensplan godkänd utan att behöva komplettera den så nu är jag på "praktik" på Eftis. Jag begärde tjänsteledigt från jobbet under den här veckan sen har jag bara examensdel 4 kvar den kommer jag att börja skriva nu när jag ändå börjar kl 12 så jag har hela förmiddagen på mej att skriva. Den 19 Juni får jag veta om jag blir färdig som Ledare Inom Skol- och Eftermiddagsvården. Så hoppas jag på att jag hittar ett jobb åt mej Fick veta i mars att jag inte får fortsätta där jag jobbar nu. Dom behöver inte 6st biträden så jag måste titta efter ett nytt arbete åt mej. Så jag har nu sökt och skickat ut öppna ansökningar till skolor runt om i Borgå

Det här veckoslutet har jag varit ensam med barnen. Min man åkte iväg till Schweiz på fredag eftermiddag för att delta i urnenedläggnings ceremoni. Barnens Kusin somnade in för 1½ vecka sedan. Om nån minns så skrev jag lite om henne för något år sedan. Hon var 8 år gammal så det har varit tunga veckor dom senaste :(.



Men på fredagen blev det tortillas.....

.....som barnen tycker om
Den här sången ängnar jag åt henne!
Vet att hon har fått höra många Astrid Lindgrens sagor
och Mio min Mio hörde till mina favoriter när jag var liten


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag