Våren är här

Nu har våren tydligen äntligen kommit det var nog på tiden... På vår bakgård finns det inte någon snö alls mera så nu är det köra igång med trädgårdsarbeten.
Det hade jag tänkt göra idag när jag kom hem men ödet ville annat. Suck. Jag kände på fredagskväll en såndär obehaglig känsla i det vänstra ögat på lördagen sa jag åt min man att det verkar vara samma symptom jag hade i somras när jag fick regnbågshinne inflammation. Så jag beställde tid till läkare i Borgå och blev skickad igen till ögonpolikliniken i Helsingfors så där satt jag i tre timmar då. Och mina aningar stämde. Men tack vare att jag kände igen symptomen så är behandlingen lindrigare än förra gången. Tack och lov för det att droppa en gång i timmen var ganska mycket. Nu kan jag börja med 6ggr/dygn i stället.
Sjukskriven blev jag till fredagen

Så här fint var det på söndagen jag satt tyvärr inne och skrev min
ET plan som blev godkänd idag man är ju lite glad för det..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag