Varmare

Sakta kliver temperaturen uppåt på dagarna igår var man ju svettig första gången på allvar fast man inte gjorde så mycket. Maj hör till mina favorit månader just i det skede när man ser att allt börjar växa. 

På gården passar jag på och får bort vildvuxna växter som jag inte har en blekaste aning om vad det är för någonting. Det kan vara att det är nån form av sten växter för de klänger sig längs marken som klätterväxter och bildar nya rötter. Måst försöka ta en bild på de kanske nån vet vad e det är.
Men sakta men säker kanske man får en gård av det hela också jag tycker ju om att pyssla med sånt. JAg måste hitta en plats för mina lilje lökar också.

Jag trivs massor att vara ute när man får göra någonting. Har lite svårt att bara vara. Nu hoppas jag på att det så småningom skulle sluta att regna så man kan gå ut. 
Måste ta lite nya bilder från gården så man ser hur den ser ut utan snö kanske också men inte just nu ni får lov att vänta :)
Förra veckoslutet var vi till Emsalö av och ann. Då såg jag att påskliljorna som jag tog med från Houtskär i fjol och planterat där hade börjat växa trodde inte dom skulle klara sig :)
Mimmi trivs också och har börjat sakta vänja sig att få gå ut

Den här bilden tog jag igår det var så fint när solen höll
på att gå ner och när ån var spegelblank

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag