Äntligen

Nu har jag äntligen min sista examensdel färdig igår var det de sista bedömningsmötet och det blev godkänt vilket nu betyder att jag nu är färdigt utbildad skolgångsbiträde. Nu hoppas jag att examenskomissionen (eller vad dom nu heter) den 19.6 godkänner planerna i sin helhet att dom inte vill ha nån komplettering då kan det dröja till augusti innan mina papper kommer. Men Det var nog på tiden måste jag säga att man äntligen fick det färdigt så som man har suttit och kämpat med planerna
Tyvärr fick jag heller inte det jobb jag sökte och ville ha. Men jag fick ett annat istället dock bara 27h/v men kanske bara bra så behöver inte Benjamin vara ensam så länge hemma. Jag behöver iallafall inte gå arbetslös i höst.

igår stod bilmätaren på +34 grader hett så in i norden tycker synd om djuren och gamlingarna som har det svårt
Igår var vi på Borgå barnens olympiad vid Central idrottsplan jag anmälde alla 3 barnen til den men konstaterade att två vuxna och 3 barn är för lite vi borde ha varit en till hade svårt att hinna till alla grenar dom skulle till (tajt tidtabell). Men barnen var nöjda även om det bara var Benjamin som fick medaljer. Lowa var nära men hamnade på en 4:de plats i bollkastning och 10:de i löpning. Wilhelm var också nära men fick nöja sig med en 5:te plats och i längd hann jag aldrig se var han hamnade men bättre lycka nästa år  Benjamin fick silver i 40m löpning och brons i längdhopp. Men huvudsaken att dom hade skoj tycker jag. 
Wilhelm och Benjamin går ju i idrottsskola i år så kanske dom får tekniken bättre och så har dom ju börjat med friidrotten under veckorna. 
En lycklig silver och brons medaljör
Varmt var det på plan men det fläkta lite emellan så det svalkade lite :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag