De var den midsommaren

Här firades midsommaren lugnt (nästan) om man bortser från bråkiga barn. Vädret var super fin förutom på midsommar dagen då det på morgonen ös regande och åskade. Vi firade vår midsommar på Emsalö det går ju inte att jämn föra med en midsommar på Houtskär för det är helt raka motsattsen. Här finns ju nog en midsommarstång (enda i Borgå?) modellen är tagen fr Åland (Sverige) och på kvällen lagar man midsommar brasa 

Midsommarstången inte så bra bild men den får duga


Under helgen så var det också supermåne tyvärr så fick man inte se den där vi var på fel sida missade de bästa när den stiger upp och är som störst så fick bara bilder på den när den stod högt på himlen. Jag har upplevt en supermåne när jag var liten och den har fastnat i färskt minne har i många år trott att det bara har varit en dröm men när jag googlade supermåne så såg jag att att det nog var verkligt. Därför hade jag hoppats att jag skulle ha fått se den 

Jag har en urusel kamera därför är bilderna inte dom
bästa när man fotar  kväll/natt bilder



Men jag har fotat en hel del natur och kvälls bilder för kvällarna har varit så super fina trots att de har varit disigt men tror jag får ha att till inlägg för jag har så många 

De här var allt som syntes av månen igår på himlen de var synd för den var större än dagen före
(de var nog inte så där mörkt som de ser ut på bilden)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag