Veckoslutet kom och gick


Veckoslutet kom och gick igen då tiden går snabbt när man är bara ledig. Vi var på Houtskär  under veckoslutet vi kom sent ut och den var kö i Pargas blev efter en färja.  Jag visste ju vad jag hade för projekt framför mej när vi kom ut (jag gjorde de ju inte samma dag). Mitt projekt var att klippa gräset  det var ju igen så där knä långt så jag jobbade lugnt 3h17min och då var inte allt gräs klippt jag orkade inte helt enkelt klippa det sista. 
När vi åkte iväg på söndagen var det igen ett evigt köande, först blev man efter i Kittuis en färja och sen i Korpo så blev man efter tre färjor Nagu löpte det på utan extra väntetid det var inte ens lång kö där heller. 
Bilder på hur det såg ut före och efter och så har jag försökt att ta bilder från gården i sin hel het men inte så lätt när man inte får allt på en bild. (och jag tycker fortfarande inte om att skriva nå på iPaden)   
Bilderna kan jag inte sätta bildtext på för den vägrar gå neråt 
Gräset före klippning.......

.........efter klippningen
Sen lite bilder från själva gården bara för att kunna visa att den inte är liten och varför det tar sån tid att klippa den

Baksidan av huset

står vid vägen som går till stranden och tar bild upp mot huset

Själva "trädgårds" delen med lite vinbärsbuskar m.m

körsbärsträden hade redan blommat ut till höger

en mellan del av gården där vi har en sandlåda och bakom den  vinbärsbuske och körsbärsträd och en lekstuga utan tak det blåste av i en höst storm :/

övre delen av gården inte hela den fotad skall ta nya bilder när vi kommer ut nästa gång :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag