huj kallt..

Maj vädret blev aprilväder vått och kallt men lite snö och hagel däremellan. Är inte alls så förtjust i dessa temperaturer som ligger mellan 5-8 grader. Lusten att cykla är = 0. Idag hade jag ännu den oturen att jag fick punktering och så var cykelsadeln lös av någon anledning. Skruven som ska hålla fast den hade på nå vis skruvat upp sig. Nej vår värme och sol vill ja ha tillbaka inte detta kyliga och råa väder. 

Under veckoslutet har jag hållit på lite med trädgården och så har jag målat i tamburen de var behövligt nu är den ljus och fin :)
I trädgården har jag försökt att jämna ut lite gräsmattan på framsidan de var besvärligt att klippa den lilla kullen jag "kammat" ner de blev så skarp kant att bettet tar/tog i om man klippte på fel sätt. Om jag ska ha gräsmatta eller om jag skall förstora lite min blomrabatt där har jag inte funderat på färdigt ännu så de återkommer jag med i ett senare skede :)

Tamburen nästan färdigt målad

Brunnslocket var så gått som under fräs och annat före jag började

Resultatet blev betydligt bättre än tidigare :)

Igår kom de hagel så de blev vitt på marken även idag har de försökt snöa och hagla mellan varven 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag