Snart, snart

Snart är de slut på stressen att föra och hämta i detta hus igen sommaren knackar på dörren med buller och bång. 5 arbets/skoldagar kvar om jag inte räknar med denna vackra dag börjar känna att jag behöver de. Och hur de ser ut i höst vet jag ännu inte och hur stressigt de blir att föra Lowa till nya förskolan vet jag heller inte den blir nämligen 2km åt fel håll och man måste ha bil för att komma dit vilket jag inte är så jätte förtjust i . Nå allt löser sig säkert får vi hoppas, Men jag skulle gärna ha velat använda mej av cykel inte bil. 

Nå nog om det nu måste jag ju bara berätta att jag har förbättrat min cykel tid på 6,5km med 5-10 minuter man får nästan ge sig själv en duktighetsklapp på axeln ;). Tidigare tog de 30-35 minuter att cykla 6,5-7,4 km nu tar de 25-30 min jeeee. och så flåsar man heller inte mera som man gjorde tidigare hehe. jag har ju lite mål att cykla ut till Emsalö i sommar som de var tänkt redan förra året. 




Ja och sen mitt ställe jag kämpade med tidigare i våras som jag funderade på om jag skulle laga blomrabatt eller låta gräset växa på de blev nu sist och slutligen en blomrabatt med mycket pusslande med naturstenar som gamla ägaren hade samlat på sig så fick jag de gjort nu måste jag se vad jag ska ha för fleråriga växter dit. (Nackdelen är också att jag glömde att sätta fiberduk under så ogräs mm kommer att komma upp ganska hastigt :/)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag