LCHF-Vad innebär de

Många frågor får man ofta svara på när det gäller LCHF många vågar inte pröva på de för dom tycker de verkar jobbigt att lämna bort vissa saker

Men LCHF innebär att man lämnar bort alla snabba kolhydrater, Ris, pasta, all form av mjöl även glutenfria, De är här som det jobbiga kommer att lämna bort t.ex brödet till morgonmålet, Men de finns ju faktiskt andra alternativ. 
De finns olika steg i LCHF men man måste pröva sig fram för att se vilket som passar en vi har strikt LCHF max 10 kh/dag, (den delen tycker jag att är svår att hålla), Normal max 20 kh/dag och Liberal 50 kh/ dag. sen finns de också ett alternativ att hålla mejerifritt de betyder inga mjölkprodukter alls förutom ost och smör är tillåtet.  När de gäller grädde så är rekommendationen max 3dl/dag.  Frukt är inte tillåtet förutom i den liberala delen men i begränsad skal typ max en frukt per vecka innehåller massor med fruktsocker. Många tänker ju att va frukt som är så hälsosamt. Men de finns faktiskt en frukt som är tillåten och de är Avokado.  Baljväxter är heller inte tillåtna eller underjords växter. Morot och kålrot får man äta i mindre mängd men inte i den strikta delen.
Övergångsbesvär kan också uppkomma som huvudvärk och illamående men de går över. fördelen med de här är att du får äta dej mätt, och du får använda feta produkter som smör, majonäsmm 

Jag följer nära 20 kh/ dag men jag fuskar lite nu som då för vill jag ha en choklad bit så äter jag den. 
När de gäller Finland och de här är vi ganska långt efter jämfört med Sverige. 


Jag har själv märkt en stor skillnad inte bara de att jag tappat nästan 17kg utan även måendet, Jag åt vid sprotlovet "normal" kost och min mage var nog så upp och ner dom veckorna så vill nog inte gå in på heltid igen med att äta stora mängder med kolisar.

Jag började på 89,7 kg för snart två år sen idag är jag nere i 73,2 kg känner mej lättare och mår mycket bättre hade över 100 cm i midjan (på de smalaste stället) nu nere i 81cm. mit slut mål är 65 kg och de är inte långt dit men jag tar de på långsikt tänker inte stressa de mår kroppen inte bra av heller.
Bild till vänster 12.2-17 82 kg, till höger 29.3-18 73,2 kg

 Nu när våren kommer så skall jag köra ordentligt igång på motionen igen men man får ju inte ta i för mycket då tröttnar man snabbt. 

De finns ju också massor med information på nätet om de här en bra sida är Dietdoctor.se.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag