Benjamin

Igår var det en stolt Benjamin, han blev hämtad av sin gu'mor från dagis som tog honom med på buu klubbs turné som var i Grand. Efter det så fick han åka till gu'mor och vara där och leka. 
Vi var alla bjudna dit och äta när vi nu ändå skulle hämta honom. Men när vi skulle åka hem så ville han blivit och sova så gu'mor gav täcke och dyna så han fick sova på soffan. Det här var första gången han sov borta, om man inte räknar med dom gånger han sovit hos mommo och fammo. 
Men vem hade de svårast, mamma eller Benjamin?

Nå idag när jag sitter på seminarie får barnen vara med om julöppningen i Gamla Stan med julgubbe och allt hoppas dom har de roligt synd bara att vädret skall vara så grått och dystert, det såg ut som om solen skulle ha kommit fram men den gick och gömde sig igen. 


Och lite annat, när jag nu håller på med stickning så stickade jag en mössa för första gången sen jag lärde mej sticka. Tänkte först sticka en åt mej men sen tänkte jag att den får bli Lowas så nu har hon en ny stickad mössa ska bara fästa trådarna så kan hon använda den. Jg fick genast beställning av Benjamin och Wilhelm att dom oxå ville ha en så jag måste sticka flera men de gör inget de var inte svårt :). Måste bara skaffa mera garn 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag