När rätt blir fel

Ibland vet jag inte riktigt vad man skall hitta på. Vad gör man när Äldsta pojken kommer hem och säger att man har blivit retad och skuffad och nån har dragit krokben så att man fått sjukt? Vad gör man när man kontaktar föräldern om saken och får höra att där har sagts samma sak men då tvärtom att Wilhelm skulle ha retats m.m. 
Eftersom jag inte har bevis så kan jag ju inte säga motsatsen. Jag skulle inte orka med sånt här dagarna är ändå tillräckligt tunga utan att man behöver ta emot det här också. Det här gör ju inte dom annars jobbiga dagarna lättare utan tvärtom. 
Jag har inte idats blanda mej i de tidigare eftersom jag visste att de kommer att komma samma sak tillbaka som jag själv skrev.
  Been there, done that
(Fick en sån där känsla att jag skulle vilja flytta tillbaka till Pargas-Pargas)

Nog om det igen då.

Julen närmar sig inte långt kvar vet inte riktigt hur man skulle få orken att fixa upp så att man skulle få den där jul feelisen. Har ibland lite svårt att finna den. Den vill liksom inte stanna i mitt huvud utan förträngs och skuffas bort. Jag har två drömmar/önskningar att en dag få resa bort från allt julstök (Nu firas den för barnens skull :)), det andra skulle vara att min mamma skulle komma till Borgå och fira jul, jag skulle uppskatta de varmt och det också barnen. 

De är nog som de sägs 
Lev idag imorgon kan det vara försent 
Nej man vet aldrig vad som händer följande dag. 

När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på.

Kommentarer

  1. Kämpa på. Snart blir det jul lov och du får vila från jobb och pojken slipper skolan tror barnen kan vara ganska trötta på varann såhär sent på hösten och därför bråkar de.
    Hoppas din mamma vill komma. Kan ni int laga ett fint kort åt hnne med inbjudan och barnen skriver att dom vill hon ska komma?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag