Hur svårt kan det vara

Alltså hur svårt kan det vara att hitta kläder? Jag kan inte förstå!!! Jag kan inte gå med dessa slim-fit eller vad dom nu heter eller tub byxor eller vad dom nu heter jag har ingen modell figur. 
Helst går jag med boot-cut modeller. Inte vill jag heller ha napa blusar mera jag är ju för sjutton 33 dom flesta blusar slutar just under byxknappen på byxorna så sträcker man lite på sig så är magen bar :O. Tunikor hittade jag inte heller som jag skulle vilja ha haft (eller jag hittade nog men jag betalar inte 40€ för en tyg bit NEVER EVER) Det skall nog vara akut behov i så fall.
Nå ja kanske man hittar någonting så småning om man borde åka till Helsingfors/Vanda och titta urvalet av butiker som säljer kläder är ju liite större där än här i lilla Borgå .

Nå nog om det
Vårens färger konstaterade jag att är granna när jag gick in i Seppälä i Konstfabriken så var det neon som mötte mej, månne man skulle våga sig på ett neon gul/grönt plagg ;) Snärtiga var dom ju och det kändes som om man skulle ha vandrat tillbaka till 80-talet, Jag försöker ju bojkotta svart och mörka färger så gott dett går hade av dom färgerna så mycket i tonåren att jag gärna har lite grannare färger på mej med de får ju inte vara för skrikigt heller

Back to the 80's :)

Kommentarer

  1. Kul att du uppdaterar så ofta Malin! Och du - man behöver inte ha modellfigur. Fast klädbutikerna verkar tycka det. Sen har dom också bara små storlekar på rea galgarna, dvs ingen ha köpt dom klädrena. Kanske det sku säga lite om vad dom borde ta in

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att man inte behöver vara modell men inna man hittar rätt kläder i dages butiker är ibland som att söka efter en nål i en höstack. Det känns så i allafall

      Radera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag