Simning idag

Så var man och simmade idag då med barnen. Fammo var med som en hjälpande hand men tror nog att man skulle klara sig ensam också. Lowa var jätte duktig Hon hade armsimdynor på och så hittade hon en flytbräda som hon använde och så övade hon att sparka och kom bra fram hon vågade t.o.m ut på lite djupare vatten med dom. 
Benjamin är nog nära med att lära sig simma det som är lite dum är att han inte låter en hjälpa honom med att öva men det kommer väl så småning om. Hoppas man skulle få in dom i simskolan i år och att den är passligt när vi är på Houtskär det får vi se. 
Wilhelm simmar men vill inte riktigt simma som man ska tycker det är roligare att leka och hålla på i stället men jag tar ingen stress (han simmar bättre under vattnet än på ytan såg jag idag)

Bil hade jag inte tillgång till idag heller men varför då inte utnyttja kollektivtrafiken och det gjorde jag idag. De går nog så smidigt att ta bussen då man har hållplatsen bara 150m från huset. Åkte både in till stan och hem tillbaka och på båda vägarna så kom den riktigt passligt så det blev inte nå extra väntande mer än 2 min alltså. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag