På spåret

Var igår för andra gången och skidade i vinter denna gång hade jag pojkarna med som är 6(7) och 9år gamla duktiga var dom att skida. Wilhelm gick i skidskola en vinter när vi bodde  i Pargas så han klarade de ganska bra, lite finslipning skulle det behövas men annars gick det bra. Benjamin stod för första gången på allvar på skidorna igår lite smått har dom ju nog skidat i Förskolan men inte på det här viset.

Idag var vi också en vända i spåret Benjamin var nog slut ännu efter gårdagens skidande så han hade inte riktigt orken på topp stackarn men han kämpade på ändå det finns nog en stark vilja i den gossen fast man är trött. Nu blir det några dagars paus i skidåkande så att dom får vila lite så kanske på lördagen eller söndagen skulle man ta och åka skidor igen (och jag har ju ännu semester nästa vecka så jag kan passa på då och fara ut). Men jag e nog ganska mör i armarna jag också man har ju använt muskler man normalt inte använder men det blir bättre och så får man tänka på att man har gjort nå också :)








Första gången jag var och skidade så hade jag så bakhala skidor så jag kom liksom ingen vart i uppförsbackarna så gick det mera bakåt än framåt och dock gick det med ett skratt och ett kämpande
 f*n ta den som ger sig :)

Kommentarer

  1. Stora pojkarna :) Månne dom kommer ihåg mig ännu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Månne int....du .åst komma och hälsa på till Borgå eller Houtskär

      Radera

Skicka en kommentar

Varje kommentar är guldvärd

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag