Lite svammel

Svammel, svammel ja. Tror jag inte gör annat än svamlar i mina inlägg emellanåt. 
Lowas utslag är nu helt torkade lite skorvar har hon kvar på dom som gick sönder men dom kliar inte och gör heller inte ont som tur är och dom ser mera ut också som exem . 


Igår hade vi en liten middagsbjudning de var riktigt skoj att få laga lite mat åt andra istället för åt sig själv. Vi har väldigt sällan bjudningar överhuvudtaget. Man borde nog ha de lite oftare med tanke på de sociala umgänget med andra. Vi sitter ganska mycket ensamma på kvällarna så kanske man borde få lite ändring på den fronten också :). 
Vi har/hade som tur är två bord i vårt husåll de som står nu som "matsalsbord" hade vi tidigare i köket men vi bytte sedan om och tog de mindre bordet som vi då tidigare hade dör till köket som var betydligt mindre. Vardagsrummet är så pass stort att man kan ha ett bord där också utan att de ser ut att vara i vägen

På fredagen lyckades jag ställa till total kaos här hemma tanken var ju att jag skulle fixa upp de sista i städandet men jag råddade mera än vad de blev städat ;). Jag fick ett konstigt dille på att ta ut ett skåp som stod i vessan. Men de visade sig att de inte var målat ordentligt bakom så där var en mörkblå färg. Så jag hamnade ju förstås att måla om hela badrummet *ups*. 
Nå skulle de nu bara ha varit att måla om så skulle de ju ha varit helt okej men färgen tog ju förstås slut efter knappt 1½ vägg så jag måste byta färg. Så i stället för en gråvit färg blev de gulvit (gräddvit) i stället men resultatet blev helt okej ändå :) 


Och så lagade jag mitt livs första cheescake med vitchoklad........

 ........och gott blev de men man äter nog inte många bitar av den för den är ganska mäktig :)

SVAMMEL; SVAMMEL var de här :P

Snön försvann också tydligen lika snabbt som den kom inte mycket kvar på marken mera *jeee* nu hoppas vi på att de inte kommer nå mera snö för i år temperaturen ute är +4,1 och mulet. Men igår var de strålande fint vår väder och varmt 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag