De blev full vinter

Så har vi full vinter igen då med flera centimeter snö, enligt appen jag har på min telefon så är de hela 8cm snö, så mycket snö har vi nästan inte haft på hela vintern. Lite harmar de nog att de fina vårvädret försvann över en natt. Mentalt hade man ställt in sig på att våren är här men vin har ju bara mars månad ännu så snön får ju komma. ifjol den här tiden hade vi massor med snö kvar ännu. Och man får trösta sig med de att dagarna är långa och oftast "varma" så snön försvinner ganska snabbt ändå plus att marken hade hunnit bli varm och tjälen börjat försvinna.  


Nå jag fick iallafall starta cyklandet under veckan äntligen man aj så öm baken var efter första cykel trippen efter en paus på 4 månader så behövs lite träning igen ;). Men 20 km cyklade jag på tisdagen i allafall inte illa eller hur. 
Och lite hann jag fixa på gården innan den här snön kom. Försökte göra mitt bästa att jämna ut marken där jag grävt upp buskarna på hösten. har ännu några buskar som skall upp ur marken. dom är så miss skötta även dom som är ut mot vägen så dom grävs också upp och så lagar vi dit staket i stället om man inte hittar några andra buskar att plantera ner där :). Lite synd att jag inte tog en bild igår när de ännu var bart på marken :(. 

Men denna bild tog jag när jag var på promenad runt Humla spåret förra veckan som inte helt var i promenad skick ännu :/. de var ganska isigt på sina ställen 

Som ni ser på denna bild




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag