Mystiska utslag

I slutet på förra veckan upptäckte jag att Lowa hade konstiga utslag på bröstet ett par stycken fanns också på ryggen hon klaga på att de kliade och att de gjorde ont under armen (där var ett litet utslag) men tänkte att de kanske var vanlig exem att hon reagerat på nå som hon ätit eller blivit biten av någonting. Men så var det då inte på söndagen när vi gick i bastun såg jag att de hade ökat och var som ett halvt bälte runt övre kroppen :(. Så idag var jag då till läkare och de visade sig att hon har bältros. Fick medicinering på Pronaxen 2ggr/dag mot smärtan sen rekommenderade läkaren att smörja in utslagen med Bepanthen. I natt sov hon dåligt för att utslagen irriterade och kliade stackars liten.

SÅ HÄR SER DE DÅ UT
















Igår var jag igen på promenad jag hade inte varit och gått på flera dagar igen (en vecka). Men räknade lite att de kompenserade lite med att jag cyklade 2 dagar tur och retur utan nå extra trampande så är ju redan ca 15km så de blir ju en liten bit att trampa under en dag :)
Men igår gick jag ändå 8.1km lite besvärligt var de att gå på den nya snön när de var så ojämnt upptrampat kring Humla. Men runt kom jag ändå :D 

track


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj