Att sluta med någonting

Att sluta med någonting som man är helt beroende av kan nog vara svårt. Jag bestämde mej för en vecka sedan att jag måste få ett stopp på mitt sötsugs beroende. Dvs att begränsa mitt godis intag. Jag är ju choko frälst och har svårt att hålla mej borta rån de mesta som har choklad i sig. Så nu tog jag tag i saken. Jag har inte förbjudit mej slälv att äta godis utan tänker bara ha lite uppbehåll med de. Tror kroppen mår bra av att inte hela tiden få i sig sötsaker. Nu har jag lyckats hålla mej i en veckas tid. Dom två första veckorna är allra värst men så länge man lyckas hålla blodsockret någorlunda stabilt så har man heller inget sötsugs behov. Så jag har nu sett till att de finns nå morot eller nötter (osaltade) i min väska. som man kan knapra på när suget är som störst

Jag har haft en gång tidigare godisstrejk och de var när jag var 15 år gammal då höll jag mej utan i 6 månader och även när jag började på nytt så var inte behovet lika stort mera. 
Men jag kan lova att suget efter nå är ibland stort så man får nog hålla isig att inte falla ner i gropen 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag