Färdigt

Så nu var de färdigt rivet av tapeten men vilket jobb de är att få bort skrapat den. Jag har satt ner total 8h skulle kanske ha gått lite snabbare om man skulle ha varit två. Men de är ju tur att man får göra de som en hobby och inte som ett yrke. 
Nu skall jag ännu ta lätt med sandpapper för att få bort tapetklister som blir i klumppar när man fuktar väggen annars blir de lite fult när man målar före man sätter tapeten.
Så här såg de ut innan jag började skrapa, Tapeten var då bortriven 
och så här när de var färdigt
 På den nedre bilden ser man hur de skulle bli om man skulle sätta en lite mörkare tapet på väggen. Där var en mörkgrön färg bakom tapeten

Och lite annat de blev lite minus grader igår kväll och minimalt med snö dalade ner till marken men de var nog inte mycket att hurra för. 
Men nu skall jag ta och laga mig färdig för jobbet och när jag kommer hem så skall jag städa upp här hemma lite så man sen kan plocka upp lite jul saker. Skulle måsta ta och fara och se om jag skulle hitta en stor lykta att sätta i hörnet i hallen också
Om jag inte skriver någonting under veckoslutet så vill jag önska er en

GLAD LILLA JUL OCH FÖRSTA ADVENT

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

Mystiska utslag