GI Pizza

Igår lagade jag vår vanliga söndags pizza dock var de ju inte skoj att laga den åt mej själv de blir en hel långpanna så jag äter ännu idag av den :)

Recept på botten

2½ dl vatten
1 påse torrjäst
1½ tsk salt
2-3msk olja
och spelt(dinkel)mjöl

Knåda ihop ingredienserna och låt sedan stå och jäsa ca 30min
Kavla sedan ut degen på ett bakplåtspapper

Som fyllning på den här pizzan har jag 400g maletkött, En burk tonnfisk i vatten, Ananas och auraost och ovan på riven ost
Underst har jag då tomatpuré och tomatkross som jag mixat ihop i tomatsåsen har jag lagt lite vitlök salt pappar och örtblandning. Men de kan man smaka av själv så man får de passligt.

Den här pizzan passar bra om du följer GI bantningsmetoden

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag