Inte många dagar kvar

Nu är det inte många dagar kvar tills man skall börja jobba igen. I Borgå börjar skolorna raden måndagen den 12.8 de är bara för att det är en vecka höstlov i oktober. Jullovet är också en vecka kortare än normalt (börjar 2.1 medan andra skolor börjar en vecka senare). Är inte så jätte förtjust i detta system.
Men nu skall jag njuta av dagarna vi har kvar av ledigheten. Vi kommer att åka hem från Houtskär på fredag morgon 26.7 då har man ännu lite tid att få allt i ordning där hemma och fara och köpa skolkläder och sådant åt barnen. Men är det inte konstigt fast man ett barn redan är i skolan så är man ändå nervös hur de ska gå när andra barnet börjar. Wilhelm har ju alltid varit noga med tider och när han går (men så var jag ju hemma när Wilhelm började åk1 så jag kunde hämta och föra honom). Nå dom har ju inte lång väg, knappa 50m till skolan. Jag måste själv fundera på hur jag skall ta mej behändigt till jobbet har ca5km längre väg. Jo de är nog på cykel avstånd borde ta ca20 min att cykla. 

På torsdagen var jag med min mamma till Ikea hon bokar mej alltid en dag på sommaren för sådant. När vi ännu bodde i Pargas så kunde hon komma in med buss och så åkte vi vidare från oss men nu går de ju inte riktigt mera. Jag lyckade faktiskt klara mej med att handla för ynkliga 8€hur många klarar av de när man går in till Ikea ;)? Jag fick nog hålla hårt i mej själv för att klara de :). 

Här är köket och kammaren i bakgrunden i Houtskär . Vedspisen är den enda värmekällan i huset bortsett från ett par elbatterier
Kan ju tillägga att vi firar idag 4 år som gifta tänk vad tiden flyger iväg


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag