Ny vecka

Så var det en ny vecka dit for de veckoslutet hujhaj, Men ännu gör de inte så mycket när man just har börjat jobba men lite senare i Höst så är nog veckoslutena välkomna när det är mörkt när man far i väg och nästan mörkt när man kommer hem. Väntar redan till Januari då man går mot ljusare tider. Men jag som inte är sommar människa vill inte ha höst och kallt tycker de är så skönt med de väder vi har just nu. 
Idag cyklade jag andra gången på jobb konstaterade att det tar längre att cykla hem än till jobbet en så är det också lite mera större backar när man kommer på rätt sida av ån som man skall kämpa sig uppför flåsflås. Men orkar jag hålla på så tar det nog inte så länge så har man cykel konditionen i skick. 
Jag blev och tänka på en sommar som jag cyklade på jobb hela sommaren jobbade som barnflicka hos en familj cyklade lungt 16-20km/dag kanske t.o.m mera ibland för på Lilla Houtskär finns inga lokala bussar som går från by till by och sku man nånstan så fick man nog gå eller cykla min mamma körde nog inte ofta oss när vi sku nånstans. Nu flåsar man för fullt när man cyklar ynkliga 7,4km hehe ;). Nej, nej bättre ska de bli = slut flåsat

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blev lite paus igen

Aj, Aj, Aj

nya tag